Bezoekadres: Smart Business Center | Daalwijkdreef 47 Amsterdam Zuid Oost |  

What's going on in mediasales?

Dat Deborah Ubachs en ondergetekende een sales bureau zijn gestart zal jullie niet ontgaan zijn. Iedereen die ik sprak had al een nieuwsbrief, een persbericht of op LinkedIn een sponsored artikel gelezen. Deze awareness leidde tot interessante gesprekken, dat was natuurlijk ook ons doel en Deborah en ik hebben vooral veel geluisterd. Rode draad in deze gesprekken is dat veel sales afdelingen moeite hebben te voldoen aan de vraag (of beter, de achterliggende vraag) van de klant. Als zij überhaupt al aan tafel komen met de juiste persoon. Wat kan er ons inziens beter?

  • Te vaak worden nog ouderwetse beldagen ingelast met de bedoeling een afspraak te maken en een standaard propositie te verkopen. Kan niet meer vandaag de dag, te vaak krijg je een voice mail. Je moet dus creatief zijn hoe je dan wel in contact komt met je doelgroep.
  • De tijd van standaard proposities is voorbij, alles is tailor made, de tijd van verkoopfuiken zoals specials is niet meer.
  • Er wordt geen of weinig gebruik gemaakt van alle mogelijk touchpoints die je kunt hebben met klanten. Waar bevindt jouw klant zich? Denk daarbij aan het bezoeken van events en social selling. Via LinkedIn, What's app, Facebook kun je contact krijgen. Overigens geloof ik de goeroes ook niet die alleen maar duizenden volgers najagen en zeggen dat ze veel nieuwe klanten genereren met deze tactiek maar vervolgens afschermen hoe dat dan werkt, tenzij je veel betaalt.
  • Merken willen hun verhaal vertellen en steeds vaker alleen maar leads genereren. Doordat veel markten overvol zitten met aanbieders moet je er boven uit steken. Hoe doe je dat? Dat is 9 van de 10 keer de "vraag achter de vraag".
  • Meer samenwerken in partnerships. Merken en bedrijven die bij je passen moet je aan je binden. Inhuren van mensen of facliteiten is vaak beter dan zelf alles willen organiseren.
  • Modernisering van je productportfolio volledig afgestemd op de vraag van de klant. Teveel zien wij standaard tariefkaarten.
  • Account managers moeten continu getraind worden en bijgeschoold worden met de kennis van nu.

Wil je bijblijven op het vakgebied van sales? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief en ontvang informatie over onze trainingen:

https://salesexpertise.nl/informatie-aanvraag