Bezoekadres: Smart Business Center | Daalwijkdreef 47 Amsterdam Zuid Oost |

5 snackvragen aan: Ronald van den Broek (rechts op de foto)

  1. Hoe ben je in auto evenementen belandt? Als hobby was ik actief voor enkele BMW autoclubs eind jaren 80 en hield me bezig met redactie van het clubmagazine en het organiseren van clubdagen en ook een circuitdag in 1992. Na een paar jaar zag ik de kans schoon en maakte van mijn hobby mijn werk met het eerste event op Circuit Zandvoort in 1996. Na een aantal jaren kreeg ik het vak onder de knie -met name als het gaat om de marketing- en kwamen er steeds meer events bij, snel 6 per jaar en de laatste jaren tussen de 15 en 20 shows per jaar.
  2. Wat heeft jou verwonderd? Mij heeft verwonderd dat het steeds in inmiddels 23 jaar het lukt om om de aantal jaren een hype goed op te speuren en op te pakken. Dat was rond 2001 met de hype rond Fast and the Furious (en de straatraces) en even later MTV Pimp My Ride tot in 2014 de hype rond supercars vanwege gaming en films. Nu komen we met de show in Utrecht op het punt dat we de online wereld van Youtubers omzetten naar een offfline show.
  3. De digitale transformatie groeit exponentieel. Waarom hebben (auto) evenementen straks nog bestaansrecht? Events zijn de social offline momenten die altijd zullen blijven bestaan, mensen zijn op zoek naar echt contact, dat verandert nooit. Waar offline winkels last hebben van de online groei en ook traditionele beurzen als de Autorai zitten we met onze shows al van het begin op beleving en op de real life meet met gelijkgestemde petrolheads.
  4. Welke auto’s heb je zelf en welke is je favoriet? Daily driver een Tesla Model S al bijna 5 jaar. Momenteel een Lamborghini Countach en Murcielago in de garage. Ik hoop nog eens een Pal-V te kunnen rijden, euh vliegen of is het bevliegen:)
  5. Voor welke snack mogen ze jou ’s nachts wakker maken? KFC Filet Bites