Bezoekadres: Smart Business Center | Daalwijkdreef 47 Amsterdam Zuid Oost |

5 snackvragen aan Mieke Karregat

  1. Je elevatorpitch. Wie ben je en wat doe je voor klanten? Ik ben commercieel directeur bij 100% Media & Partnernetwerk (voorheen 100%NL Magazine). We zijn ooit gestart als uitgeverij maar inmiddels zijn we naast uitgeverij ook een allround saleshuis voor zowel print als TV, online en out of home en beheren wij een zeer actieve businessclub met inmiddels ruim 300 grote Nederlandse bedrijven. Binnen onze businessclub zijn wij continu op zoek naar interessante kansen en mogelijkheden voor samenwerkingen voor onze partners. Daar gaan we heel ver in, verder dan elke andere partij durf ik wel te zeggen. De businessclub is echt de basis van ons bedrijf en alle bestaande en nieuwe activiteiten die wij ontwikkelen zijn erop gericht om onze bestaande partners tevreden te houden, nieuwe partners aan te trekken en iedereen steeds weer te verrassen.

  2. Waarom doe je wat je doet? Wij zijn destijds begonnen als uitgeverij met maar 1 titel. Creativiteit was vanaf het begin noodzakelijk om partijen over te halen om met ons samen te werken in plaats van de grotere mediapartijen. Omdat mediabureaus in die tijd nog niet met ons wilden samenwerken zaten we vrijwel altijd met de decisionmakers rechtstreeks aan tafel en door met hen te praten is het idee van de businessclub ontstaan. Inmiddels is het de nummer 1 reden van partijen om met ons samen te werken. Je hebt maar één marketingbudget en waar je daar elders alleen media voor terugkrijgt, gaat de samenwerking bij ons vervolgens verder met gratis actieve bemiddeling tussen samenwerkingen met andere partijen, ondersteuning bij events, PR-activiteiten, loyaliteitsprogramma’s etc. Dat maakt het niet alleen voor onze klanten heel interessant en leuk maar ook voor ons team. Geen dag is hetzelfde en de waardering van onze partners is groot, daar krijgen we energie van.

  3. Hoe ben je in je werk beland? Als je 10 jaar geleden, toen ik me nog met pensioenregelingen bezighield, had gezegd dat ik dit werk zou doen had ik je waarschijnlijk keihard uitgelachen. Ik heb altijd wel een sterke commerciële drive gehad om bedrijven waar ik werkte beter en winstgevender te maken. Ik bemoei me graag overal mee, stel kritische vragen over processen, kosten en strategische zaken, ook als dat niet perse over mijn afdeling gaat. Maar ik deed dat altijd het liefst achter de schermen en was er ook lang van overtuigd dat actieve sales, business development en de rol van commercieel directeur niets voor mij zou zijn. Totdat ik in gesprek raakte met Eddy Guyt, de algemeen directeur van 100% media en partnernetwerk over zijn bedrijf en businessclub die destijds nog in de kinderschoenen stond. Ik raakte zo enthousiast over zijn verhaal, het bijzondere businessmodel en het bedrijf dat ik zonder na te denken ben ingestapt. Ik geloof nog steeds heilig in ons concept en ik ben erachter gekomen dat als ik ergens in geloof en 100% achter sta, die voorgrond eigenlijk best goed bij me past en dat het ook weinig uitmaakt in welke branche ik opereer of het nou pensioenen of media is.

  4. Wat is je meest bijzondere deal? Moeilijke keuze maar ik denk dat dat onze samenwerking met de Nationale Postcodeloterij was een aantal jaren terug. De Postcodeloterij bedacht twee weken voor kerst dat ze misschien wel een eigen magazine wilde maken voor al hun leden (ruim 2,6 miljoen), of wij daar eens over na konden denken en of dat nog haalbaar was om het begin maart bij al hun leden te hebben. Het drukproces nam een aantal weken in beslag dus het betekende dat het magazine de derde week van januari volledig bij de drukker moest liggen. Ze beschouwden ons als de enige partij die een dergelijke opdracht op zo’n korte termijn misschien nog zou kunnen realiseren, wat op zichzelf natuurlijk al een groot compliment was. De dag voor kerst werd de knoop doorgehakt dat we het gingen doen waarna bij beide bedrijven iedereen 2 weken kerstvakantie had. In de praktijk betekende het dus dat we in 2,5 week van scratch af aan een magazine van ruim 100 pagina’s hebben ontworpen en geproduceerd en dat het inderdaad 2,5 week later bij de drukker lag.Voor mij een perfect voorbeeld van de flexibiliteit van ons bedrijf en hoe ver wij gaan in de service richting onze klanten. Daarnaast was het natuurlijk ook een hele mooie marketingactie voor ons merk want we lagen in één klap bij 2,6 miljoen huishoudens op de mat met ons merk, een mooie win-win dus.

  5. Voor welke snack mag jij ’s nacht wakker worden gemaakt? Mijn jongste zoontje van 1,5 slaapt nog steeds vaker niet dan wel door dus maak me alsjeblieft nergens voor wakker haha